Eigenlijk moest ik een afspraak maken om mijn teennagels weer te laten fatsoeneren
Hoogzomer, slipperweer en ik loop met dichte schoenen rond. Ik was zo goed voorbereid, had netjes aan het begin van de zomer mijn (niet zo charmante) teennagels laten gellakken. Maar er komt een moment dat die mooie lak van je nagels af groeit. En eerlijk is eerlijk, dat moment kwam sneller dan ik wilde. Dag leuke slippertjes, hallo dichte schoenen!
Van uitstel kwam afstel
Geluk bij een ongeluk: ik had een verrekte kuitspier en daardoor waren stevige schoenen de afgelopen weken een must. Maar nu die spier weer genezen is wil ik graag weer slippers aan en moet ik dus toch echt weer eens contact opnemen met mijn pedicure.
Want ik ben ook maar een mens die verdwijnt in de waan van de dag
‘Wat is het probleem?’, hoor ik je denken. Nou: het feit dat mijn pedicure maar 2 keer per week een uurtje telefonisch bereikbaar is voor een afspraak. De rest van de tijd heeft ze haar aandacht bij de klant die in haar stoel zit en neemt ze de telefoon niet op. Waardoor ik er altijd aan denk om haar te bellen op momenten waarop ze niet bereikbaar is. Denk ik. Dat zou ik natuurlijk kunnen opzoeken online, maar ja ik ben ook maar een mens en ja ook ik verdwijn in de waan van de dag en vergeet keer op keer op de juiste tijdstippen te bellen. Dus loop ik nog steeds met schoenen met dichte neuzen…
Net zoals jouw klanten
Grote kans dat dit bij je klant ook zo gaat. Daar waar ik alleen maar achter blijf Grote kans dat dit bij je klant ook zo gaat. Maar waar ik alleen maar achterblijf met ‘lelijke’ nagels, blijft jouw klant achter met een kat die steeds verder in de klit gaat en dus met pijn zit. En dat willen we natuurlijk niet hebben. ‘lelijke’ nagels blijft jouw klant achter met een kat die steeds verder in de klit gaat en dus met pijn zit. En dat willen we natuurlijk niet hebben.
Want met volle focus op je trimklantje zit de telefoon opnemen er niet bij
Hoe je dit op kan lossen? Net als mijn pedicure kan ook jij ervoor kiezen dat je de telefoon niet opneemt tijdens het werken. Alle aandacht gaat immers naar het trimkatje op je tafel.
Natuurlijk kun je er dan voor zorgen dat je bereikbaar bent via de app of de mail. ‘Ik bel u zo spoedig mogelijk terug!’. Maar geduldig zijn veel klanten, en dan vooral de nieuwe klanten, vaak niet. Krijgen ze jou niet te pakken, dan bellen ze de volgende trimsalon. Waardoor je het risico loopt dat je, als je aan het einde van de werkdag terugappt, te laat bent. Er is inmiddels al een afspraak gemaakt bij je collega en als zij haar werk goed doet, zie je deze klant ook nooit meer terug.
De oplossing: Een online afsprakensysteem
Om dit te voorkomen is er een heel goede oplossing. Ik heb er lang tegenaan gehikt maar het werkt echt. Een online afsprakensysteem! Sinds begin dit jaar werken wij bij mijn trimsalon – Cats Only – met de software van Salonized. Wat een uitkomst!!!
De tool weet wanneer jij wil werken en de klant doet de rest
Je plaatst de tool op je website. Je geeft zelf aan op welke dagen en uren je wil werken en hoeveel pauzes je tussendoor wilt. En je klant doet de rest.
Ze gaan naar je site,
kiezen de behandeling naar keuze,
kiezen de gewenste datum en tijdstip
en klaar is Kees, jij ziet weer een trimklantje in jouw trimagenda verschijnen. Zo simpel als ik het zeg.
Zelfs als jij geniet van je weekend of vakantie
Heerlijk om in je pauze even te spieken in je agenda en te zien hoe deze zich vult zonder dat het jou tijd kost. En al helemaal om na je weekend of vakantie te zien dat de klanten gewoon ingepland staan zodat je gelijk weer aan de slag kunt.
Je hoeft geen klant meer te missen
Grootste voordeel als je het mij vraagt, dat dit allemaal plaats kan vinden wanneer de klant wil. Zonder dat jij dag en nacht met je telefoon rond hoeft te lopen, gaan de afspraken door. Zelfs in de weekenden en in je vakantie, dus je hoeft nooit meer angstvallig vaak op je smartphone te kijken om maar geen afspraak te missen.
Op het moment dat jouw klant de klitten spot kan zij gelijk een afspraak maken, of het nu vroeg op de dag is of midden in de nacht, het maakt niets uit. En hierdoor wordt katlief niet vergeten, zal hij zo snel mogelijk van zijn klitten verlost zijn en zit jij nooit om klanten verlegen.
Start gratis
Ben jij ook enthousiast geworden over Salonized, dan heb ik iets leuks voor je. Salonized is al zo goed dat ze alle gebruikers 14 dagen gratis proeftijd aanbieden. 2 weken waarbij je al gratis en voor niets gebruik kunt maken van alle pakketten. Zo kun je kijken of jij ook met het voordeligste pakket met enkel de afspraken functie uit kunt. Of liever gebruik maakt van de uitgebreide variant waar je bijvoorbeeld ook je klanten in kunt laten betalen en je boekhouding bij kunt houden.
En krijg nog eens 6 maanden gratis wanneer je er mee door besluit te gaan
Als je na deze 2 gratis weken besluit om het systeem aan te houden ga je door en blijven alle gegevens die je tijdens de test hebt ingevoerd gewoon staan. Geen dubbel werk dus. En het mooie is, dat je afhankelijk welk pakket je kiest, je ook nog eens € 12.50 tot 40 euro retour krijgt.
Are you in? Gebruik dan deze link om gelijk te starten met jouw gratis testabo. En blijf je gebruiken dan krijg je tot 40 euro automatisch retour! En het mooie is, met deze affiliate link profiteer ik ook nog een beetje mee ;-)<3
Klik hier voor een gratis testabo en krijg tot 40 euro retour.
Hmmm bedenk me nu, misschien moet ik mijn pedicure deze blog ook maar eens sturen. Want naast salonsoftware voor de trimsalons, is deze software ook geschikt voor elk ander type salon dat je kan bedenken. Kan ik voortaan bij haar ook mijn gellakje inplannen wanneer het mij uitkomt en sponsor ik haar weer met meer omzet, want als ik sneller kan plannen levert dat haar weer meer op.
Wendy ik zie geen link naar Salonized?
Jawel hoor Sonja, hij zit er in.
Als je klikt op deze zin “Klik hier voor een gratis testabo en krijg 100 euro retour” ga je naar de Salonized website. Hij staat net boven de laatste alinea.